Search This Blog

Monday 16 June 2008

Sommerskole i Hardanger

På plass i Hardanger etter mye reising. Hyggelig selskap på flyet fra Tromsø. Ingen forsinkelse videre til Bergen, så jeg rakk fram til UB i tide. På UB i Bergen fikk vi omvisning i det flotte biblioteket, og fikk beundre både utlåns- og returautomat, og ikke minst ryddige, innbydende hyller. Deretter vanket det et foredrag om Bergens historie (byen som er bygd på nordnorsk tørrfisk og blodslit) av og med Geir Atle Ersland. Så ble det mer omvisning - først på Høgskolen og til slutt vin og kjeks på Norges Handelshøyskole, der jeg traff min gamle sjef, Magnhild B. Aase.

Så - endelig - satte vi kursen mot Hardanger. En grufull ferd på smale veier langs fjellsiden, kun få millimeter fra avgrunnen... Sånn føltes det i alle fall. Satt med hjertet i halsen og bestemte meg for å ha litt høydeskrekk. Sol og nydelig utsikt hele veien hadde vi i alle fall.

Hotellet ser flott ut fra utsida, men rommet mitt er gammelt og shabby og holder en litt for lav standard for meg, men det er stort og har balkong (riktignok uten særlig havutsikt), så jeg antar jeg beholder det. Det ene rommet jeg kunne byttet med falt heller ikke i smak. Er nok blitt litt kresen med åra. Men her er hele 4 tv-kanaler, inkludert Gospel channel, så hvem trenger vel å se på havet!!!

Ingen nachspiel, så jeg er tidlig i seng. Er det ikke typisk!

No comments: