Search This Blog

Thursday 19 June 2008

Fjerde dag

Kvelden i går ble brukt til å planlegge et bidrag til dagens underholdning. Sang og quiz ble løsninga. Sangen er nå behørig innøvd og koreografert!!!
Gikk en morgentur i dag også - i nokså vått regnvær. Var søkkblaut da eg kom tilbake til hotellet. Unngikk måsene i dag, og tok en tur oppover bakkene i stedet.

Skal prøve å ikke skrive så mye. Det skal man jo ikke i en blogg, er eg blitt fortalt. I dag har det gått mye på pedagogikk og didaktikk. Ikke alt føltes like relevant for meg som jobber på et universitetsbibliotek, men har notert meg mye nyttig likevel.
Tove Pemmer Sætre er en dyktig og engasjerende foreleser, og jeg er nå nok en gang overbevist om at vi på UBTØ må komme i gang med å jobbe med læringsmål og slike ting. Vi må sette oss mer inn i studentenes forutsetninger og vi må reflektere mer over hva vi ønsker studentene skal lære på kursene våre.
Gullbekk hadde også et par gode poenger. Jeg noterte meg blant annet at jeg må lære mer om prosjektbeskrivelse for å kunne hjelpe masterstudenter som går i gang med oppgaveskrivinga.

Siste del, erfaringsutveksling over evaluering, som vi hadde slitt med å forberede, gikk av en eller annen merkelig grunn ut, og vi ble bedt om å diskutere tellekantsystemet i stedet. Føltes litt malplassert, selv om vi alle har mange meninger om dette.
Nå skal jeg rydde i kofferten og slappe litt av før festmiddagen. Trur eg.

No comments: