Search This Blog

Monday 5 January 2015

Happy New Year, Miss Sophie!

Joda, man er her fortsatt. Man har ikke helt gitt opp bloggosfæren. Selv om det har vært nære på mange ganger. Skal man legge ned bloggen og kvitte seg med dårlig samvittighet over at man aldri får tid til å skrive noe? Eller skal man beholde den i live i tilfelle man glimter til med noen minutter skriveglede? Så langt har man klynget seg til det siste. Når sant skal sies tok man juleferie med en slags tro på at en drøy uke med marsipan og riskrem ville gjøre sitt til at man på nyåret ville ta fatt med ny energi og kreativitet og kraft og alt det andre.

Det er nå 8 timer til jeg skal være på jobb. Jeg sitter i sofaen med TVen på VH1 (bare dårlig musikk som vanlig!) Og jeg har spurtet gjennom en oversikt over bøkene jeg har lest de siste fire månedene, men ikke hatt tid til å skrive om. Og lovet meg selv at det slett ikke er nødvendig å blogge om hver bok jeg har lest. Kjedelig er det også. Både for meg og leseren. Men er man listoman, så er det visst lite som hjelper.

Men tilbake til poenget jeg tror jeg begynte på for to setninger siden. 2015! Året da alt skal bli så mye bedre. (Ikke at 2014 var dårlig på noe måte. Bare travelt!) 2015 skal bli året da jeg skal slutte å ta på meg alt for mye arbeid. Da jeg skal få tid til å oppdatere meg faglig. Da jeg skal få tid til å bruke pause-koppen på jobb. Men jeg vet allerede nå at mine intensjoner kommer til å gå rett i vasken. Jeg vet her jeg sitter at i morgen blir en lang, lang dag. Og dersom jeg ikke sovner først, kommer jeg antakelig til å bli sittende og generere flere plusstimer som jeg ikke har tid til å bruke. Selv læreryrket virker mer fristende enn dette. Fryktelig irriterende er det derfor at man liker jobben sin så altfor godt. Til tross for at man sitter her og sutrer litt for seg selv. Og kom akkurat på at man glemte å drikke te i kveld. Og at man ikke er trøtt. Er vel bare å finne fram en ny bok.

I 2015 lover jeg meg selv at jeg:

Fortsatt ikke skal begynne å trene!

Skal høre PopQuiz hver lørdag, så sant det lar seg gjøre (og jeg ikke forsover meg)!

Skal la meg inspirere til å lytte til masse ny musikk!

Skal spise mindre kjeks på kontoret!

Skal kjøpe en bukse som ikke er jeans!

Ikke skal kjøpe flere par sko enn jeg trenger!

Skal drikke te hver dag! (Unntatt når det passer bedre med noe kaldt!)

Skal se ferdig sesong 7 av Doctor Who!

Skal bruke pausekoppen minst en gang i måneden. Eventuelt halvåret.

Skal være snill og grei! (Unntatt når det er nødvendig å være det motsatte.)

Hurra for det nye året!

No comments: