Search This Blog

Monday 14 January 2013

Leseopplevelser

Jeg tenkte å skrive to ord om alle bøkene jeg leser i år. Det tenkte jeg egentlig i fjor også, men ingenting ble skrevet. Så defor lager jeg nå et helt blogginnlegg om min intensjon. Dermed blir det litt verre å snike seg unna!

De siste årene har leseavhengigheten steget betraktelig. Nesten utenkelig å legge seg uten å lese litt først. Da ungene var mindre gikk det litt tregere, og en roman kunne vare i både måneder og år (!). Nå sluker jeg bøker med liv og lyst og ofrer dessverre altfor mye av nattesøvnen fordi jeg heller vil ligge og lese. Fordi jeg leser det meste på min allerkjæreste Kindle går det mest i engelskspråkelig litteratur. Men av og til skeier jeg ut med en bok på norsk. Knausgård, for eksempel. Jeg skal straks ta fatt på Min kamp 5. Mer om det senere. Den første boka jeg gjorde ferdig i år var en kriminalroman. Den skal jeg skrive om neste gang jeg har noen minutter ledig:)

No comments: