Search This Blog

Friday 13 November 2009

MyTube

YouTube kan brukes til så mangt - både nyttig og unyttig. Noen ganger har jeg inntrykk av at sistnevnte kategori er i stort flertall. Men hva vet jeg! Er nemlig ikke så ekstremt fascinert av YouTube. Synes ikke det er så morsomt å se dyr gjøre morsomme ting. Noen av klippene grenser mot dyremishandling og jeg klarer ikke se at dyr blir brukt som underholdning på denne måten. Har det litt på samme måten når det gjelder videoer med små, mer eller mindre, søte barn. Synes egentlig andre sine barn har begrenset underholdningsverdi. Er heller ikke den som setter meg ned for å se scoringene fra cupfinalen i reprise når jeg har et ledig øyeblikk.

MEN! Av og til dukker det opp noen perler. Og når jeg ser nærmere etter er det sannelig flust med perler. Via Vidar og Facebook ble jeg gjort oppmerksom på BBCs programserie, Synth Britannia, som altså er tilgjengelig på YouTube. Har ikke sjekket lovligheten, men dette er en fabelaktig serie for en musikkinteressert sjel. Og ved en tilfeldighet sjekket jeg en annen britisk TV-serie - det morsomste tv-programmet som noensinne er vist. I hele verden! Helt sikkert! Never Mind the Buzzcocks er en genial serie, og jeg, som har en ganske snever humoristisk sans, ler høyt. Hver gang! Og sannelig ligger det ikke masse NMTB på YouTube. Nok en gang - jeg har ikke sjekket lovligheten av dette. Men serien finnes ikke på DVD, og vises ikke på noen kanaler jeg har tilgang til i alle fall. Så her sitter jeg altså, med laptoppen i fanget (selvsagt - det heter jo ikke laptop for ingenting!) og ser på YouTube-videoer og ler høyt. (OK, om noen nå tenker: Kjære Mariann, get a life! så har de helt rett. Men for øyeblikket klarer jeg meg fint!)

No comments: