Search This Blog

Thursday 17 April 2008

Ting ting ting

Dette ble ei hard uke. Må innrømme at jeg har brukt mer enn 1 time denne gangen. Satt blant annet i skranken og holdt på med både Facebook og Wikipedia. Fikk nesten dårlig samvittighet av å sitte der og blogge om Facebook, men det var jo i jobbsammenheng, så da er det vel greit:-)
(PS. Neida, jeg tok meg av lånerne også.)
Brukte litt tid på Wiki-tingen, og føler jeg fortsatt er litt på gyngende grunn. Gjorde alle 4 oppgavene og synes de var forholdsvis enkle, så snart jeg fant på noe å skrive om. Etter tips fra Jan Erik skrev jeg også noen ord om Shelleys drama Hellas, som jeg skrev hovedoppgave om, og laget lenke til Munin. Det lå en kort artikkel i Wikipedia fra før av, som jeg rett og slett utvidet. Dette er jo en form for formidling vi godt kan se nærmere på. Wikipedia er i alle fall enormt populær, så kanskje kunne vi være tilstede med informasjon der også? Kildebruk, måter å sitere på, utstillinger etc. Eller?

På Flickr la jeg inn noen av bildene jeg tok på Island i fjor. Stort sett landskap og hus. Rakk ikke å legge inn folkene. Dessuten er jeg litt usikker på dette med å legge ut bilder uten å spørre motivene først.
Facebook kunne jeg jo fra før, men er litt nyskjerrig på om vi klarer å finne noe lurt å legge ut i UB-gruppen jeg laget.

No comments: