Search This Blog

Wednesday 23 April 2008

Podkasting

Først i dag er jeg kommet i gang med ukas oppgaver. Med en utrolig treg nettforbindelse i kveld ble jeg en smule utålmodig. Synes mange av podkastene var litt lange. Har rett og slett sjelden tid til å høre etter i opptil en halvtime. Liker ikke engang lydbøker! Men fant flere interessante podkaster - bl.a. om kunst og bøker fra The Guardian, musikknyheter fra BBC, en eller annen britisk bibliotek-podcast (orker ikke å høre så mye amerikansk), og sist men ikke minst Språkteigen fra NRK. Når det gjelder å lage min egen podkast får det vente til en vakker dag i framtiden da dagene er lange og arbeidsoppgavene få. Man må jo ha noe fornuftig å melde.... Selv lang erfaring fra nærradio får meg ikke til å stupe ut i podkasthavet.
Ser jeg muligheter for bruk av podkast på UB? Nei, egentlig ikke. Eller er jeg bare fantasiløs?

No comments: