Search This Blog

Wednesday 14 May 2008

Puster lettet ut

Takk og lov for "friuka". Ble liggende syk mesteparten av forrige uke og kom kraftig på etterskudd, men nå har jeg sust gjennom ting 14,15 og 16. IGoogle har jeg allerede brukt en tid, men uten å helt vite hva jeg gjorde... Det gikk i alle fall greit, bortsett fra at kalenderen ikke virket, så jeg fikk ikke gjort ekstraoppgaven.
Lek med bilder gikk også strålende. Hadde jeg bare hatt ubegrensa farge til printeren hjemme, kunne jeg hatt det veldig morsomt! Laga et par magasinforsider til ungene (stor stas) og et mesterverk av meg selv med warholizeren!
Mashups fikk jeg ikke helt grepet på, i alle fall ikke nok til å orke å lage en selv. Men så på et par andre, bl.a. Music TV Goodness (Last.fm + YouTube) og LunchBox (Google Maps og Yelp). Sistnevnte kunne vært kul, hadde det ikke vært for at den bare gjaldt USA, så da mistet den egentlig min interesse.
Den ultimate mashup? Aner ikke. Har brukt opp kreativiteten for i år. Men likte ideen med Lunchbox. Legg inn byen og hvilken type mat du ønsker, og vips får du opp et kart med f.eks. indiske restauranter. Noe mer bibliotekvennlig? De mest populære bøkene på UB, f.eks. top 20, og lesernes kommentarer. En mashup av Bibsys og LibraryThing eller Amazon eller IRead eller lignende. Værsågod - noen som vil prøve seg?
OK. Da er jeg klar for neste uke. Bare 7 ting igjen....

No comments: